Filler lepper/linjer og rynker

Juvederm

Juvederm er en av markedets mest kjente og eksklusive fillere og er en av få FDA godkjente fillere. (FDA=Food and Drug Administration i USA). Juvederm er et svensk produkt, det produseres og godkjennes i Sverige og er anvendt ved over 16 millioner behandlinger i ansiktet. Fillere (Hyaluronsyre) medfører ekstra fuktighet fra innsiden, gir økt spenst, elastisitet og glød i huden. Juvederm er et naturlig produkt som ikke inneholder giftstoffer og det påvirker ikke mimikken.

Hva er hyaluronsyre?

Hyaluronsyre er et glykosaminoglycan, som finnes naturlig i huden. Hyaluronsyre binder vann. Når det injiseres som en filler i huden fyller det ut rynker, tilfører volum og fuktighet til huden. Hyaluronsyre stabiliserer også strukturen mellom cellene og fungerer som et nettverk for kollagen og elastin. Om man skulle få en uønsket kul eller forandring kan dette korrigeres enkelt ved bruk av et enzym som heter Hyaluronidase.

Fordelen med Juvederm er at den har en glatt konsistens, som lett flyter inn i huden og gir et glatt, naturlig utseende og følelse. Juvederm finnes med bedøvelse (lidokain) for å redusere ubehag ved injeksjoner.

Juvederm Volite

Hudforbedring/langvarig skinbooster

Volite er en fantastisk hudforyngende behandling. Filleren injiseres i små dråper med en meget tynn nål. Resultatet oppstår først noen uker etter behandlingen på grunn av at gamle hudceller faller av før nye, sunne og fuktighetsboostede hudceller kommer frem til overflaten. Etter 2-4 uker vil hudkvaliteten være synlig forbedret med en økt fuktbalanse, glød og utstråling samt økt elastisitet. En hudfobedrende behandling med Volite varer i ca 9 mnd som er unikt for Juvederm, man trenger ikke 3 behandlinger i året som med mange andre fillere brukt i skinbooster behandlinger.

Etter behandlingen vil huden være lett rød på grunn av de mange stikkene. Man kan også få små blåmerker og litt hevelse. De fleste kan vende tilbake til sine daglige gjøremål et døgn etter behandlingen. Juvederm volite egner seg til ansikt, hals, bryst og hender.

Juvederm Voluma

Juvederm Voluma er som navnet tilsier, en filler som definerer og former ansiktsstrukturer og gir volum og fylde.

Komplikasjoner og risiko

Svært sjeldent kan det oppstå infeksjoner eller harde kuler i i et av innstikk-områdene. Kontakt oss snarest hvis du tror at det er komplikasjoner på gang.

Hvis du ikke er fornøyd, setter vi pris på at du kontakter oss slik at vi kan få en mulighet til å hjelpe deg. Ofte kan det være enkle korrigeringer som skal til for å maksimere resultatet, f.eks. kan en liten mengde Juvederm på en side være nok til å maksimere resultatet.

Fillere kombineres ofte med Botox/Vistabel og medisinske kremer for å få den beste effekten.

Filler anbefales ikke:

Hos gravide, eller ammende.

Hvis du har en pågående infeksjon. Du bør heller ikke benytte blodfortynnende medikamenter eller ha aktiv hudsykdom i området. Filler anbefales ikke hvis du har en bindevevssykdom.

Dr Bondevik på Facebook

Dr Bondeviks privatklinikk

Kontakt oss for timebestilling

Dr. Bondeviks Privatklinikk holder til i lyse, fine lokaler i 4. etasje i Holmlia Helsehus, rett ved siden av Holmlia buss- og togstasjon.

Adresse: Holmlia Senter vei 1 b, 1255 Oslo
    Tlf: 483 81 122

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.