Easy Peel

shutterstock_1923205341-e1436496990914

Forbedrer hudstrukturen og stimulerer til nydannelse av kollagen og elastiske fibre. Den optimale peelingen – dr Bondevik har 15 års erfaring med denne type hudforbedrende behandlingen.

Easy Peel gir strammere og glattere hud, færre rynker og et friskere utseende. Vanligvis kan man delta i sosiale aktiviteter etter peelingen, og sykemelding er sjeldent påkrevd.

Kjemisk peelingteknikk for effektiv behandling på ansikt og kropp:
rynker/linjer/folder/akne/strekkmerker/hyperpigmentering/solskader
Easy Peel består av trikloreddiksyre (TCA) kombinert med Vitamin C og Easy Peel masken med vitaminene A, C, E og H. Easy Peel masken masseres inn umiddelbart etter peelingen og inneholder antioksydanter som reduserer rødhet, inflammasjon og smertefølelse.
Ettervirkningene etter behandling vil være moderat rødhet og «stram» hud. Easy Peel gir sjelden komplikasjoner, men det er rapportert tilfeller med kraftige hudreaksjoner, der det oppstår mere flassing og rødhet enn forventet. Det er imidlertid svært liten sjanse for arrdannelse og hyperpigmenteringer (brue flekker), men , som ved enhver peeling, kan dette oppstå.

En komplett Easy Peel gjennomføres som en kur med 4 peelinger som utføres av dr. Bondevik med 1 ukes mellomrom. Pasienten trenger ikke å være forbehandlet med kremprogram, men det anbefales ved uren hud og brunpigmentert hud.
Flassing vil normalt oppstå etter 2-4 dager. I de fleste tilfeller vil flassingen være moderat, men det er individuelle forskjeller. Sorte flekker og felter kan oppstå i noen tilfeller.  Huden vil være noe sår og tørr under tilhelingsperioden. Make up kan brukes som vanlig 12 timer etter behandling.
Etter behandling skal pasienten smøre det behandlede området hyppig. Snakk med hudlegen om hvor ofte du skal smøre og hvilken/hvilke kremer.
Dersom du har noen av følgende hudsykdommene skal du melde fra om dette. I noen tilfeller vil dette være avgjørende for behandlingen, om den kan/bør igangsettes, antall peelinger og styrke (hvor mange lag som smøres på) ved hver behandling:

• rosacea («røde kinn»)
  • atopisk eksem
  • kontaktallergisk eksem (f.eks. nikkel, lanolin o.s.v)
  • psoriasis
  • og/eller tidligere reagert med voldsom rødhet/flassing på easypeel eller andre hudbehandlinger